Välkommen

På palmblad.nu uppdaterar Andreas med intressanta nyheter och bilder. Här finns också bilder från hens resande och matlagning samt en samling med bilder som blivit samlade och filmer som gjordes när Andreas var yngre. I senast från min twitter ser du vad som händer i Andreas liv just nu.

Detta är en tillfällig sida tills min nya är färdig. Det är först när inspirationen slår till som jag kommer göra på designen, när det nu blir...

Mitt CV

Jag arbetar just nu tills vidare på Plusgymnasiet Malmö men tveka inte att höra av Er till mig om Ni är intresserade av ett samtal! Här finns lite länkar samlade som ett komplement till mitt vanliga dokument-CV.

Mitt CV
    Artiklar och filmer om mig
    Under min tid på Sofielundsskolan så hade vi hjälp av Pedagogiska Centralen i Malmö för att vidareutbilda skolan i IKT. Efter jag fick chansen att dela med mig av mina metoder så skrev personalen från Centralen en artikel om mig. Läs den här. Nedan finns tre filmer om hur jag ser på att använda IT i min undervisning. Den första är en föreläsning jag gjorde på Teachmeet Syd, i Staffanstorp Mars 2013 och den andra är från Teachmeet Syd, i Helsingborg den 13 oktober 2011. Tyvärr så försvinner ljudet ibland den första minuten. Den tredje filmen är inspelad hemma hos mig 2010.

    Webbportal

    När jag har jobbat med elever som har arbetsdatorer har jag använt en portal där de kunde interagera med mig och bland annat få se genomgångar i efterhand. Portalen har en del gamla planeringar uppe (tryck på kursnamnen uppe i mitten på sidan) och ni kan besöka den här: http://skola.palmblad.nu/
      Vid en eventuell intervju berättar jag också gärna mer på om min syn på några av följande metoder som jag brinner extra mycket för:
    • Bedömning för Lärande (Formativ Bedömning) "Bedömning kan ha flera syften. En bedömning med avsikten att ta reda på vad eleven lärt sig har ett summativt syfte medan en bedömning med avsikten att stärka elevens lärande har ett formativt syfte. I det dagliga skolarbetet görs bedömningar med bägge dessa syften." (Skolverket.se)
    • Spelifierat lärandet. Nästan alla elever spelar och älskar spel. Vilka lärdomar kan vi dra av vad som gör spel kul och utvecklande? Hur kan spel användas i undervisningen?
    • Storyline "Storyline är en pedagogisk metod där undervisningen byggs upp kring en berättelse som löper som en röd tråd genom undervisningen. Elevernas förståelse används som utgångspunkt för vidare studier. Arbetssättet kommer ursprungligen från Skottland." (Wikipedia.org).

    Jag har även en webbsida för mig som konsult fylld med artiklar om olika spelbaserade undervisningsteman. Kolla in dem under "inspiration" på http://www.visualiseratlarande.se/